1. Systém, při němž bankovní klienti mohou provádět určité transakce, jako je převod peněz mezi účty nebo pravidelné placení šeků, bez nutnosti navštívit bankovní pobočku. Tento systém je často provozován pomocí telefonů s tónovou volbou, což umožňuje automatické provádění operací. Může být rovněž provozováno ve formě bezpobočkového bankovnictví. Podle tohoto systému mohou klienti prostřednictvím telefonu žádat o možnost přečerpání nebo o úvěr, který jim může být poskytnut nebo zamítnut bez vyplnění žádosti o úvěr. Telefonické bankovní služby jsou často nabízeny bohaté klientele a jsou dobrým příkladem segmentace obchodů. 2. Služba, která klientovi umožňuje komunikaci s bankou prostřednictvím telefonického spojení. Této služby lze využívat standardním způsobem, anebo prostřednictvím odpovídající instalace v mobilním telefonu (např. sítě GSM), která zabezpečuje vyšší míru ochrany klienta (někdy též GSM Banking