- 30. 10. 2020
Splátkové moratorium končí k 31. říjnu. Od listopadu se tedy všichni, kdo o odklad zažádali, musí vrátit ke splácení svých úvěrů.
Prezidium ČBA vyzvalo členské banky, aby situaci svých klientů, kteří se v souvislosti s koncem moratoria a v důsledku nově přijatých opatření vlády dostanou do potíží se splácením svých závazků, řešily aktivně ve formě individuálního přístupu a se snahou nabídnout konkrétní řešení specifické situace konkrétního klienta.
Je však důležité, aby klienti se svou bankou komunikovali včas. V případě, že tuší, že by se mohli dostat se splácením do potíží, je potřeba, aby svou banku sami co nejdříve kontaktovali.
Banky deklarovaly, že za svými klienty stojí a jsou připraveny jim pomoci. Pro své klienty za tímto účelem řada z nich připravila speciální webové formuláře či telefonní linky, přes které se na ně mohou obracet. V ostatních případech se klienti na svou banku mohou obrátit prostřednictvím svého bankéře či klientského servisu.
S Ministerstvem financí ČR jsme připravili základní informace k tomu, jak mají postupovat občané i firmy, jejichž problémy se splácením úvěrů přetrvávají, anebo se v důsledku koronavirové pandemie změnila jejich finanční situace tak, že aktuálně nedokáží hradit své splátky v plné výši a včas.